SARAACe

Strömbacka

Kategori: Allmänt

Hade bara två lektioner idag som var Svenska och No. På Svenskan såg vi bara film 'Möss och människor' och vi har även läst boken. Faktiskt ganska bra film och man behöver inte alls läsa boken för att få med alla detaljer. Sedan var det Lunch och eftersom dom har stängt av halva skolan å är man tvungen gå runt allihop för att komma till matsalen, men jag och Pao kom på den brillianta idén att vi skulle klättra över. Det gick väl inte så bra, Pao ramla ner när hon var på väg att klättra och alla i matsalen såg oss. Så det var ganska pinsamt. Sen så var nästan alla toaletterr blockerade av alla tjejer från nian som skulle fixa till sig inför besöket på Strömbacka. Utom av mig och Pao som lungt satt och kollade på och inte kunde förstå varför alla skulle göra sig så fina. Sitter fortfarande och undrar vem alla gjorde sig fin för? För alla backaelever? Om jag ska vara ärlig så kan jag inte tänka mig att dom kollar så mycket på alla nior som kommer och hälsar på, det bara kryllade av nior överallt ju. Fick i alla fall välja två program som man skulle kolla på, jag och Pao valde Barn och fritid och Estet musik. Fast när vi skulle kolla på barn och fritid programet så gick vi runt i skolan på egen hand och kollade lite. Sen så mötte vi en Teknik grupp som vi hakade på en stund innan vi gick vidare för oss själva. Estet musik grejen följde jag endast med för att Pao ville kolla på det. För tyvärr så har jag inga dolda musikaliska talanger.

Efter allt de där så traskade jag och Pao in till stan för att kolla om det fanns någonting att inhandla. Och visst fanns de det! Hittade faktiskt ganska många saker att köpa. 3 st tröjor, ett pannband, ansiktsmask och strumpbyxor. Kollade också efter några snowboardbyxor, men det fanns tyvärr inga som dög åt mig då jag är lite för kräsen. Bilder kommer senare på mina fynd!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: